MANGO FASHION

  • Sản phẩm
  • Về chúng tôi
  • Tin tức
  • Bộ sưu tập
  • Catalogue
  • Hệ thống cửa hàng
  • View:
Sort by: Sort by:

MANGO


THÔNG TIN THƯƠNG HIỆU
  Thương hiệu Mango được hai anh em Isak Andic và Nahman Andic thành lập vào năm 1984 với cửa hàng đầu tiên đặt tại Barcelona’s Paseo de Gracia, Tây Ban Nha. Năm 1992, Mango có 100 cửa hiệu tại Tây Ban Nha và khai trương 2 cửa hiệu đầu tiên tại Bồ Đào Nha. Năm 1995, thương hiệu lần đầu tiên ra mắt website online và hệ thống bán quần áo trực tuyến. Đến năm 1997, Mango có cửa hàng tại kinh đô thời trang Paris, Pháp. Hiện tại, Mango có tổng cộng 12,200 nhân viên với hơn 2000 cửa hiệu trên toàn thế giới.
Ban đầu, thương hiệu Mango tập trung phát triển dòng quần áo, phụ kiện cho nữ. Tuy nhiên, hãng đã bắt đầu tấn công sang thị trường quần áo nam bằng thương hiệu H.E by Mango vào năm 2008 và gặt hái được nhiều thành công. Năm 2011, siêu mẫu Kate Moss từng là người đại diện kiêm “nàng thơ” của thương hiệu. Vị trí này được thay thế bởi siêu mẫu Miranda Kerr từ năm 2012.
Chính thức du nhập vào Việt Nam năm 2004, Mango nhanh chóng mang đến làn gió mới với xu hướng thời trang năng động, hiện đại và cá tính. Đây là thương hiệu tầm trung rất được phái nữ yêu thích. Ngoài quần áo, giày dép, nước hoa… Mango còn phát triển dòng sản phẩm phụ kiện thời trang như túi xách, ví, kính mát, đồng hồ…
Địa chỉ cửa hàng:
Mango Việt Nam
– Vincom 2, 114 Mai Hắc Đế, Hà Nội
Tel: (04) 2220 5777
– Tràng Tiền Plaza, 24 Hai Bà Trưng, Hoàn Kiếm, Hà Nội
– 33A-35 Lý Thường Kiệt, Hà Nội
– The Garden Shopping Mall, Mỹ Đình, Mễ Trì, Từ Liêm, Hà Nội
Tel: (04) 3787 8104 2
– Parkson, 198B Tây Sơn, Hà Nội
– Parkson Hùng Vương, 126 Hùng Vương, TP.HCM
– Vincom Center, 70-72 Lê Thánh Tôn, Quận 1, TP.HCM
Tel: (08) 3993 9300
– Crescent Mall, 101 Tôn Dật Tiên, Quận 7, TP.HCM
– 65 Lê Lợi, Bến Nghé, Quận 1, TP.HCM
– 40-42 Nguyễn Trãi, Quận 1, TP.HCM
– Vincom Center A,171 Đồng Khởi, Bến Nghé, Quận 1, TP.HCM
– Bitexco Financial Tower, 2 Hải Triều, Quận 1, TP.HCM
 

BEHIND THE BRAND


MANGO is an internationally famous multinational which designs, manufactures and markets women’s and men’s clothing and accessories.

At present, MANGO has over 13,456 employees, 1,800 of whom work at the Hangar Design Centre and at its Headquarters in Palau Solità i Plegamans (Barcelona). However, beyond the statistics, it is made up a young and enthusiastic team, with an average age of 29, and 86% of which is female.

Hangar Design Centre, the biggest design centre in Europe, has a total surface area of 10,000 m2 and houses more than 550 professionals dedicated to creating fashion garments and accessories for women. The Design, Purchasing and Quality departments are located there.

The central offices have a total surface area of 153,000 m2 and their own structure, which comprises the departments of Image and Advertising, Property Management, Expansion, Production Control and Stores Distribution, Store Architecture and Interior Design, in addition to Logistics, Administration and IT systems.

MANGO currently has a total of 2,731 stores in 105 countries worldwide. Our expansion continues with the recent openings have taken place in cities of the stature of Tokyo, Beijing, Erlangen or Verona.

The keys to our success can be summarised in three points: Concept, Team and Logistics System.

Concept

We can be differentiated for having a highly-defined concept. The MANGO concept is based on an alliance between a quality product, with an original design and a coherent and unified brand image. Dressing the modern, urban women for her daily needs is the formula we have analysed, adapted and applied in all the countries in which MANGO is present: it has been and remains one of the keys to our commercial success and international prestige.

The team

MANGO’s greatest asset is its people. Above all, the secret lies in banking on a motivated and flexible work team, able to adapt to and promote change. Professionals who come up with ideas in order to bring MANGO closer to the largest possible number of women.

Logistics system

MANGO bases its logistics on an in-house system which has developed progressively since the opening of our first store in 1984 until the present day, in which MANGO has become Spain’s second largest textile exporter.

In order to develop a truly integral implantation, MANGO supplied its stocks to its franchisees under a deposit system. In 2000, MANGO completed a logistics system created with its own personality, acquiring and adapting the latest technologies at its facilities, making it possible to classify and distribute 30,000 garments per hour.

Last year, MANGO put its new Dynamic Distribution Centre (CDD) into operation in Parets del Vallès (Barcelona). This 24,000 m² warehouse specialises in the distribution of folded garments, goods which until now were managed from the central offices, thus leaving the central offices to specialise in hung garments.

At the CDD all processes are automated: loading, storage, invoicing and dispatch. This reduces the workload and increases the workrate of employees, thus making the CDD the most efficient in its sector, with a management system that is 5 to 7 times faster than the competition.

The SLM (MANGO LOGISTICS SYSTEM) is based on speed, information and technology, its aim being to ensure that every store has the goods it needs at any moment, according to rotation speed and sales forecasts. With a production and distribution of 90 million garments a year, this guarantees the continuous renewal of goods and a production rate in accordance with market demand, both in terms of volume and variety.
 
 
MANGO THÔNG TIN THƯƠNG HIỆU   Ngày thành lập:1984 Xuất xứ:Tây Ban ...
Vincom 2, 114 Mai Hắc Đế, Hà Nội
(04) 2220 5777
Các hãng khác

Bản điện tử chạy thử nghiệm, đang chờ cấp phép